środa, 23 listopada 2016

Włosy mieszane. Jak o nie dbać?

Pielęgnacja włosów mieszanych

Jeżeli Twoje włosy przetłuszczają się przy skórze głowy a końcówki są przesuszone ten artykuł jest dla Ciebie!

Moje włosy odkąd pamiętam- zawsze się przetłuszczały, dlatego zawsze dobierając kosmetyki do ich pielęgnacji wybierałam te dostosowane do włosów przetłuszczających się. Wszystko się jednak zmieniło gdy zaczęłam włosy farbować, suszyć suszarką oraz używać lokówki. Zauważyłam, że włosy zaczęły się kruszyć, końcówki rozdwajać, a w dotyku były jak siano- mimo tego skóra głowy wciąż się przetłuszczała. Wtedy dopiero pojawił się prawdziwy problem- jak pielęgnować włosy, które są jednocześnie przetłuszczające się i suche?

Przede wszystkim warto przyznać się przed samą sobą i opowiedzieć sobie na pytanie- jak bardzo zaniedbałam swoje włosy i jak bardzo są zniszczone?
Jeżeli wasze włosy wypadają, łamią się przy każdym szczotkowaniu, macie problem z ich rozczesywaniem i niezależnie od tego jak silne maski stosujecie wciąż wyglądają "jak siano"- warto rozważyć ścięcie wszystkich suchych końców. Wiem, że dla niektórych posiadaczek dłuższych włosów może być to nie do pomyślenia żeby nagle skrócić włosy np.: o połowę. Ja podcinałam ok. 3 cm końcówek raz na pół roku, jednocześnie dbając o ich pielęgnację i w ciągu 1,5 roku pozbyłam się bardzo zniszczonych końców, a włosy nie straciły na długości.

Warto natychmiast zrezygnować ze złych nawyków, najczęstsze z nich to:
1. Suszenie włosów suszarką na najwyższej temperaturze
2. Zbyt częste używanie prostownicy/lokówki
3. Samodzielne/zbyt częste farbowanie włosów
4. Ciągłe dotykanie włosów rękami w ciągu dnia
5. Mycie włosów zbyt często
6."Niechlujna" pielęgnacja

Przyznam szczerze, że o swoje włosy zaczęłam dbać dopiero 2 lata temu- wtedy zrezygnowałam zupełnie z farbowania (od którego wcześniej byłam uzależniona), używania lokówki i zaczęłam przykładać się do ich pielęgnacji. Sprawdziłam również na swoich włosach wiele produktów i chcę podzielić się z Wami kilkoma wnioskami, do których doszłam przez ten czas:

I. Każdy rodzaj włosów potrzebuje nawilżenia.
Tak, dokładnie- każdy. Zarówno włosy przetłuszczające się, jak i te suche potrzebują nawilżenia. Gdy włosy przetłuszczające się tracą nawilżenie- skóra głowy produkuje jeszcze więcej łoju by naturalnie nawilżyć włosy. Natomiast gdy włosy suche tracą nawilżenie, stają się jeszcze bardziej szorstkie w dotyku i szybko się łamią.

II. Systematyczność ma znaczenie.
Tylko systematyczne stosowanie odżywek i masek do włosów, pozwoli na utrzymanie naszych włosów w dobrej kondycji. Zastosowanie maski raz na kilka miesięcy czy odżywki raz na tydzień będzie miało minimalny lub żaden wpływ na jakość naszych włosów. Odżywki najlepiej stosować przy każdym myciu, natomiast maski- raz w tygodniu.

III. Mity.
Ze skrajności w skrajność…czy myć włosy codziennie czy raz na tydzień? Opinie są podzielone. Moim zdaniem należy włosy myć w zależności od potrzeb- nie ma jednoznacznej odpowiedzi jaka to powinna być częstotliwość. W przypadku włosów mieszanych ta kwestia staje się jeszcze bardziej drażliwa. Osobiście uważam, że najlepszym wyjściem jest mycie włosów co drugi dzień- wiem, jak uciążliwe jest to gdy nasza głowa już na drugi dzień po umyciu błyszczy się od tłuszczu, jednak co drugi dzień możemy zastosować suchy szampon i związać włosy np.: w kok. Dzięki temu nasze włosy przyzwyczają się do tego, że nie muszą tak szybko się natłuszczać, ponieważ nie będziemy z nich codziennie zmywać naturalnej, ochronnej warstwy, a jednocześnie ograniczymy przesuszanie włosów spowodowane codziennym myciem.

Kolejnym mitem, którym jesteśmy karmieni codziennie w reklamach telewizyjnych, jest mit o myciu włosów przy użyciu dużej ilości pieniącego się produktu i wmasowywanie go w całą długość włosów. BŁĄD! Zwłaszcza przy włosach mieszanych coś takiego się nie sprawdzi. Zamiast tego nałóż małą ilość szamponu na dłoń, spień go i delikatnymi ruchami masuj skórę głowy, a same włosy "umyją się" podczas spłukiwania. To co powinnaś zrobić- to nałożenie na całą długość włosów (wyłączając skórę głowy) nawilżającej odżywki, lub, gdy Twoje włosy od pewnej długości są bardzo wysuszone- odżywki regenerującej.

IV. Co poza pielęgnacją?
Jesteś tym co jesz. To powiedzenie powstało nie bez powodu. Nasza codzienna dieta ma wpływ na kondycję naszych włosów. Swoje włosy musisz nawilżać również od wewnątrz, dlatego pij codziennie dużo wody! To absolutna podstawa dla zachowania zdrowych włosów oraz skóry.

Trochę się rozpisałam, ale myślę, że dzięki temu udało mi się przekazać Wam wiele istotnych informacji. Wszystko co opisuję to moje własne doświadczenie, to czego sama się nauczyłam w temacie pielęgnacji włosów i, co mam nadzieję będzie dla Was pomocne 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 CutieBeauty , Blogger